Sunday, September 14, 2014

Janji Allah Itu Pasti❗

Janji Allah Itu Pasti❗
==============

✅Janganlah kita terpedaya dengan keseronokan dunia sehingga melalaikan kita dari mengingati Allah swt. Janji Allah itu pasti!

✅Ayat dibawah menjelaskan akan setiap dari kita akan dihitung amalan kita samada dosa dan pahala samada sedikit atau banyak. Maka teruslah istiqamah di jalan Allah, tinggalkanlah segala larangan-Nya.

✅Moga kita beroleh syurga Firdaus dengan rahmat Allah swt.

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا يَوْمًا لَا يَجْزِي وَالِدٌ عَنْ وَلَدِهِ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَنْ وَالِدِهِ شَيْئًا ۚ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ

Wahai sekalian manusia, bertaqwalah kepada Tuhan kamu, dan takutilah akan hari (akhirat) yang padanya seseorang ibu atau bapa tidak dapat melepaskan anaknya dari azab dosanya, dan seorang anak pula tidak dapat melepaskan ibu atau bapanya dari azab dosa masing-masing sedikit pun.

Sesungguhnya janji Allah itu adalah benar, maka janganlah kamu diperdayakan oleh kehidupan dunia, dan jangan pula kamu diperdayakan oleh bisikan dan ajakan Syaitan yang menyebabkan kamu berani melanggar perintah Allah.

(Luqmān[31]:33)

Makkah Al-Mukaramah Day 4

No comments:

Google+ Followers