Assalamualaikum wrwbt.
 
Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) sdg melakukan kutipan derma untuk mangsa2 banjir di pantai timur, khususnya kelantan yg terjejas teruk.
 
Pasukan bantuan HTM akan bergerak ke sana hari ini (ahad 28/12/2014) selepas zohor sekiranya jalan di temerloh sudah boleh dilalui. Jika masih tidak boleh, kami akan bergerak sebaik shj mendapat maklumat yg jalan tersebut sudah dibuka.

Kami masih memerlukan sumbangan derma dari tuan2/puan, baik berupa wang ringgit mahupun barangan (makanan, pakaian dan ubat-ubatan). Antara barangan yg perlu ialah:
 
1. Air mineral / air kotak
2. Beras dan makanan kering spt roti dan biskut, kaya, maggi
3. Makanan dlm tin spt sardin dll
4. Pakaian, sejadah, telekong, tudung, tuala, selimut, toto, cadar, langsir
5. Pampers bayi, botol/susu bayi, tuala wanita
6. Sabun, syampoo, berus gigi, ubat gigi
7. Plastik sampah
8. Peralatan sekolah spt beg, kasut, alatulis dll
9. Lain-lain barangan yg dirasakan sesuai.
10. Al-Quran (plg afdhal) kerana mgkin ramai yg telah "kehilangan" Al-Quran dan semoga dgn pemberian Al-Quran ini akan mengingatkan mangsa banjir (dan kita juga) akan kelalaian kita selama ini dan mengingatkan kita semua akan kebesaran dan kekuasaan Allah swt.
Segala derma boleh dihantar ke bilik gerakan HTM di:-
Khilafah Centre
47-1, Jalan 7/7A,
Seksyen 7, Bandar Baru Bangi,
Selangor.
Tel: 03-89201614
Sebarang maklumat lanjut sila hubungi Abu Syahid 0166341914
Hrp maklum yg pasukan bantuan HTM yg seterusnya akan bergerak pada hari Khamis (1/1/2015). Jadi bg tuan2/puan2 yg tidak sempat menghulurkan derma pd hari ini masih boleh berbuat demikian sehingga hari Rabu 31/12/2014. Bilik gerakan HTM dibuka setiap hari jam 8 pagi - 11 malam.
No akaun utk masukkan sumbangan:
Khilafah Centre
5628 3460 8279 Maybank
Sumbangan tuan2/puan didahului dgn jazakumullahu khairan jaza'
"Seorang Muslim adalah saudara Muslim yg lain, ia tidak akan menzaliminya dan tidak akan membiarkannya binasa. Brgsiapa berusaha memenuhi keperluan saudaranya, maka Allah akan memenuhi keperluannya. Brgsiapa yg menghilangkan satu kesusahan dari srg Muslim, maka Allah akan menghilangkan salah satu dari kesusahan-kesusahannya pd Hari Kiamat..." [Mutafaq Alaih]
Mohon sebarkan. Jazakallahu khairan.

Post a Comment

Previous Post Next Post