Charlie Hebdo vs Freedom of Speech

Apa yg berlaku jelas merupakan satu manipulasi berita yang dilakukan oleh pihak Eropah utk menyalahkan Islam. Di satu sisi mereka mengatakan Charlie Hebdo juga mengeluarkan artikel yg memperolokkan Christian dan Yahudi, malahan Pope.

Tapi adakah itu benar, 2 peristiwa sejarah yg jelas berlaku di Eropah yg menunjukkan tiada "freedom of speech" dan ianya hanyalah momokan Barat yg menghalalkan perbuatan mereka.

1. Maurice Sinet telah dipecat oleh Charlie Hebdo krn mengeluarkan artikel berbaur anti-semitism trhdp perkahwinan anak Sarkozy. Dia juga tlh di ugut bunuh oleh Jewish Defence League.
 
2. Julius Streicher yang mengeluarkan suratkhabar Nazi " Der Sturmer" pd 20 April 1923, bersalah di atas jenayah kemanusiaan krn artikel-artikel anti-semitism.

Tindakan mass gathering( soladiriti) yang dilakukan juga menunjukkan berat sebelah dan memilih isu oleh pihak Barat. Dalam masa yg sama tiada bantahan terhadap pembunuhan orang Islam di Palestin sebagaimana Paris Massacre.

"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Sebar-sebarkan.

Post a Comment

Previous Post Next Post