Alhamdulillah kemeriahan raya masih dirasai walaupun sudah masuk Raya ke-3. Peluang yang ada bercuti bersama keluarga dimanfaat sepenuhnya teman dlm mengeratkan lagi silaturahim. Pun begitu sahabat baik teman yakni saudra Ahmad mengajak untuk pergi ke beberapa rumah dan berharap sempat sebelum solat Jumaat. Dan arah tuju kami adalah ke Kampar, sebagaimana selalu perancangan tidak mengena kali ni,kerana kita sekadar merancang. Perjalanan bergerak ke Kg.Jeram agak lambat dan sahabat yg rumah kami ingin tujui pula ketika itu berada di IPoh. GAMBAR: Inilah dia gerangan saudara AHmad yg dirincikan dalam penulisan ini.

Jadi kami bergerak terlebih dahulu mengambil sahabat tersebut sebelum bergerak menuju ke rumah nenek empunya badan. Masuk cucu nya juga turut bergerak bersama utk beraya di rumah nenek beliau d kg jeram.Cuaca harini agak begitu panas tambahan teman bersama sahabat menaiki kereta skyline kami menuju ke sana,lantaran sistem AirCOnd kereta yg agak tidak begitu powerrr...berpeluh jantan larr kami di dalam kereta.

kami berjaya selesai menziarah 3 sahabat seperjuangan sebelum solat Jumaat. Teman bersyukur kerana seblingan mereka telah hampir 3 bulan tidak ke temu, dan peluang yang ada ini digunakan untuk bertanya khabar dan berkongsi cerita-cerita bermanfaat,insyallh.

Sebelah petang, teman sekadar merehatkan diri di RUmah setelah penat berjalan 2-3 hari ni menziarahi para tetamu. Tambahan sebelah mlm teman telah merancang aktivit lain untuk diisi.
Nantikan penulisan teman untuk yang mendatang....

Post a Comment

Previous Post Next Post