SAlAM~

Terkejut atau mmg sudah dijangka? Atau sudah dirancang? Mnakah yang benar,pastilah sudh dijangka kerana Amerika dilabelkan sebagai negara yang mengamalkan sistem demokrasi yang terbaik dan terunggul malahan yang tertua di dunia ini. Ia menjadi model kepada seluruh negara-negara yang ada dimuka bumi ini untuk mencorakkan negara mereka sebagaimana Amerika.

Pelbagai ucapan tahniah dikalungkan kepada Obama daripada tokoh-tokoh dunia termsuklah pemimpin dunia samada muslim atau bkn muslim malahan ucapan dikalungkan oleh seorang tok guru. Wahai rakan Se-Islam, se-AKidah, Se- AL-quran, sedarkah kita akan signifikasinya kemenangan Obama ke atas Islam? Adakah Islam akan diletakkan diatas dgn kemengan Obama? Atau tentera2 yang membunuh umat Islam di Iraq di Afghanistan akan diundurkan?

Berfikirlah sebelum berkata-kata, dan berkatalah hnya bersandarkan kpd AL-Quran dan As-Sunnah. Jgn kita menjadi individu yang hnya mengikut org lain yang mengucapkan tanhiah dan mengatakan "Ya kememngan org kulit hitam menunjukkan demokrasi tulen yg diamalkan". Adakah warna kulit menjadi signifikasi kepada arah tuju seseorang Pemimpin?

Tidak sama sekali, sebaliknya di lihat kepada ideologi apakah yang dia anuti dan dipegang. Kerana ideologi itulah yang menentukan segala arah dan perancangan pemimpin tersebut di masa depan, dan Obama berjaya merealisasikan arah tuju ideologi kapitalisnya dalam bentuk yang menyakinkan dan ideologi ini difahami oleh masyarakat Amerika itu sendiri.

Wahai kaum muslimin,pengatian Bush oleh Obama tidak memberikan signifikasi kepada pengagungan Islam. Sebaliknya penukaran sistem kapitalis ini kepada sistem khilafah larrr yang mampu memberikan kemenangan yang hakiki kepada Islam.

wslm...

Post a Comment

Previous Post Next Post