Assalamualaikum..

Hizbut Tahrir Malaysia telah mengadakan ceramah terbuka "Bolehkah Negara Islam tertegak dengan Demokrasi??" di masjid Al-Ubudiah Shah Alam pada 12 Mac 2011.Dalam ceramah ini, 3 pembentang dari syabab Hizbut Tahrir Malaysia yang membentang 3 tajuk iaitu demokrasi&gerakan Islam, Perlembagaan Malaysia: Alat British halang syariat Islam,dan Pembentukan Negara Islam(Khilafah) dgn tholabun nusrah.

Pembentang pertama Ust Omar Hussien membahaskan sejarah demokrasi dan gerakan Islam yang menggunakannya untuk menubuhkan negara Islam. Tunjang kemungkaran hari ini iaitu kewujudan kilang Carlsberg di Shah Alam, kasino di genting Highland adalah bangunan Parlimen di jalan duta.

Umat Islam hari sewajarnya memahami kewajipan sebenarnya umat Islam adalah menumbangkan sistem demokrasi dan parlimen lambang keutuhn sistem itu.






Ust Tarmizi Salleh:Pembentang ke-2 dgn tajuknya Perlembagaan Malaysia: Alat British halang syariat Islam.



Ust Abd Hakim Othman yang membentangkan penegakkan Negara Islam dengan thalabun nusrah.

Beliau menjelaskan hanya dengan thariqah Rasulullah sahaja umat Islam dapat mengembalikan negara Islam dan mustahil sekali dengan menggunakan sistem demokrasi.

Seminar ini dianjurkan Khilafah Centrr dengan kerjasama Hizbut Tahrir Malaysia. Ceramah terbuka diakhiri dengan bacaan doa dan bersurai sebelum solat zuhur.

Wassalam.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 Comments

Alhamdulillah said…
Islam tidak pernah ditegakkan melalui proses demokrasi...sedangkan pemilihan nabi muhamad saw dan juga pemimpin2 islam yang lain tidak melalui proses demokrasi...

Demokrasi adalah ciptaan yahudi...oleh itu segala usaha utk memartabatkan islam seperti perjuagan Pas tidak akan memperoleh kejayaan...Islam ditegakkan oleh dakwah dan akhlak
Previous Post Next Post