Assalamualaikum,


Saya ingin mengucapkan takziah buat semua ahli keluarga muslim dalam pesawat QZ8501, biarpun hanya dapat mengucapkan takziah, saya yakin ahli keluarga lagi berat menghadapinya. Moga kalian diberikan kesabaran dan pelindungan oleh Allah s.w.t. Berita hari ini telah menemui jenazah-jenazah dari pesawat AirAsia QZ8501 tidak jauh dari lokasi terakhir komunikasi dengan kapten kapal terbang tersebut.


Antara penemuan awal root cause kemalangan tersebut adalah disebabkan cuaca buruk,di mana kapten kapal terbang meminta untuk terbang lebih tinggi untuk mengelak awan tebal biarpun tidak diizinkan oleh control tower.

Selain itu juga dikatakan ketika pesawat memohon untuk terbang lebih tinggi, kelajuannya adalah hampir separuh daripada yang sepatutnya dan tidak memungkinkannya ia untuk terbang tinggi. Namun semua masih lagi prelim root cause kemalangan tersebut. Semua akan dapat dirungkaikan setelah ditemui kotak hitam tersebut.
Saya mengucapkan takziah buat ahli keluarga mangsa, sebagaimana firman Allah s.w.t :


Firman Allah S.w.t, “Yang menjadikan mati dan hidup, 
supaya Dia menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha 
Pengampun,”

Surah AlMulk : Ayat 2


Sesungguhnya kematian itu pasti, dan moga mati kita itu dalam keadaan beriman dan bertakwa kepada-Nya. Tempat terakhir kita adalah bertemu dengan pencipta.

Iskandar.

Posted via Blogaway Pro

Post a Comment

Previous Post Next Post