Assalamualaikum...

Parti Islam SeMalaysia (PAS) adalah sebuah parti yang sah berdaftar dan senantiasa mendukung prinsip rukunegara termasuklah prinsip kesetiaan kepada raja dan negara, keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang.

sumber:http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=019254&Itemid=85

Mengapa perlu mendukung prinsip keluhuran perlembagaan yang menyatakan kebebesan untuk menganut apa-apa selepas umur 18 tahun. Yang direka dan digubal oleh pihak penjajah kafir???Mengapa meletakkan kedaulatan undang-undang? Dan nya meletakkan kedaulatan hukum syarak?FIkirkanlah sejenak?

Peristiwa demostrasi oleh team Pakatan Rakyat semalam di Kuala Kangsar mengingatkan aku ttg peristiwa yang sama juga berlaku di Terengganu yang mana demostrasi yang membawa tulisan "natang". Sebenarnya apa yang berlaku hari ini,akan datang tidak jauh apabila kita berpolitik dengan sikap berkepentingan atau menggunakkan sesuatu atas manfaat. Inilah yang berlaku, method politik yang celaru dan tidak menentu. Seringkali kedengaran bahawa mereka tidak pernah menerima demokrasi, ttpi atas landasan maslahat utk Islam. Namun Islam sama sekali mengharamkan kita untuk mengguna sesuatu yang bukan dari Islam walaupun untuk kebaikan Islam. Di analogikan menggunakan kaedah mencuri untuk memberi makanan kepada anak-anak walaupun dia mampu bekerja.

Samalah dengan peristiwa yang berlaku di Malaysia hari ini. Apabila manfaat pihak tersebut itu diganggu, maka Sultan atau institusi beraja tersebut ditentang. Namun sebaliknya andai menyebelahi mereka, maka mereka akan menghaburkan sokongan dan pujian kepada Sultan mahupun raja tersebut. Penulis menyeru sahabat-sahabat seperjuangan Islam, tinggalkan method demokrasi dalam memperjuangkan Islam, jauhkanlah berpolitik berkepentingan kerana natijahnya terhadap orang Islam juga pandangan kafir terhadap Islam.

UMNO menggunakan sistem demokrasi yang pasti tidak Islami dan pastinya akan memihak kepada mereka yang tidak pernah merujuk kepada Al-Quran dan As-Sunnah dan ini pastinya bertepatan dengan akar umbi sistem demokrasi itu sendiri. Namun, kalian pejuang-pejuang Islam yang senantiasa merujuk Al-Quran dan As-Sunnah, maka sepatutnya kalian sedar bahawa ada satu thariqah (method) yang lebih daripada kalian menyertai sistem yang bukannya dari Islam itu.

Ayuh sama-samalah kita bersatu memperjuangkan dakwah pemikiran tanpa kekerasan,menyedarkan dan menjernihkan pemikiran umat Islam seterusnya mengembalikan Islam dalam bentuk negara yakni Khilafah. Sekirannya kalian terus menerus mempergunakan sistem demokrasi ini, kalian bukan sahaja kecewa di Perak, malahan kalian akan terus dikecewakan untuk masa akan datang. Tidak kah kalian bermuhasabah, mengapa semua itu berlaku? Pastinya ada yang tidak kena?

Sekian..Wasalam

Post a Comment

Previous Post Next Post