Assalamuailaikum...

Alhamdulillah...seluruh umat Islam di dunia kini sedang menjalani ibadah puasa di bulan yang penuh keberkatan dan kemuliaan ini. Di bulan inilah kita dapat rasai seluruh umat Islam berkejar-kejar untuk menunaikan ibadah wajib mahupun sunat. Namun, peristiwa tahunan dibulan yang mulia ini seakan tidak pernah berakhir dimana diawal Ramadhan, kita perhatikan surau2 dan masjid2 penuh dengan jemaah untuk menunaikan solat terawih. Namun semakin hari, jumlah jemaah akan sedikit berkurangan dan yang dapat diperhatikan setelah 8 rakaat, tinggal beberapa saf sahaja. Persoalannya, ke manakah jemaah2 ini pergi?

Wahai Kaum Muslimin,












Disinilah perlunya pemahan yang jelas soal ibadah sunat yakni solat terawih ini. Benar, ia merupakan tuntutan yang mulia utk dilaksanakan kerana solat terawih hanya ada dibulan Ramadhan dan kita tidak dapat menunaikannya di dalam bulan2 Islam yang lain. Kewajipan terbesar umat Islam selain ibadah sunat ini adalah untuk berdakwah menyebarkan Islam kepada umat Islam dan menyampaikan penyelesaian umat Islam hari ini hanyalah dengan KHILAFAH.

Di zaman Rasulullah SAW, umat Islam berperang bersama Rasulullah dalam Perang Badar dan ini menunjukkan bahawa bulan Ramadhan bukanlah satu alasan untuk kita tidak berbuat apa2 dalam erti kata berjuang dan berdakwah untuk Islam. Ayuh...gerakkan seluruh tenaga anda untuk menyampaikan Islam dan menyedarkan umat Islam tentang kerosakn sistem yang mengatur kehidupan kita hari ini terutamanya di Malaysia.
Contoh yang terdekat adalah Pakistan, bukti pemimpin2 yang membelot umat Islam. Dalam satu penjuru, pemimpin Pakistan dapat menghantar beribu-ribu tentera untuk membantu Amerika dalam menyerang umat Islam dinegaranya sendiri, namun dipenjuru lain, meraka tidak dapat menghantar jumlah askar yang sama untuk membantu mangsa banjir yang terbesar dalam sejarah Pakistan. Banjir ini dilaporkan lebih teruk daripada peristiwa tsunami yang pernah mengegarkan dunia.

Ayuh... teman2 semuslim panjatkanlah doa utk saudara-saudara Islam kita di Pakistan agar mereka diberi kekuatan untuk menghadapi ujian Allah swt. Dan kita berdoa agar KHALIFAH segera kembali untuk menjadi pelindung umat Islam ini.

"Imam adalah ibarat perisai, dimana ketika peperangan merekalah yang didepan menjadi pelindung bagi umat Islam"

Wassalam

Post a Comment

Previous Post Next Post